Khamis, 15 Disember 2011

Dadih h0memade by mummy Iyyad

Tadaa...sapa suka makan dadihhh??? silaaa angkat kaki .. :p  ~hehehe~

ida sangat-sangat suka makan dadih...skung d0k KL tatau nak cari dadih mcm mana dadih yang ada juai di Sp.. rasa sedapnyaa MasyaAllah... kalo lalu kat IKM sungai petani tuu.. mesti singgah kat tepi jalan tuu..dok peqabih duet beli dadih, susu lembu smp rm2o.. hehe, takpa, memang sedappp w0ooo..seyess tak tipu.. sapa lalu situ cuba try singgah dan beli.. beli yang original..sebab kebanyakan la ni banyak yang campo ngan vanila...

mula-mula ida ni tak qeti langs0ng wat dadih...maluu nya...hihi :) hari tu ada laa balik kampung p jenjalan kat penang, singgah makan nasik ayam s0oodap kat shanshine sQuare..nasik ayam nazir..kalo tak silap..masa p bayaq kat cashier..ada laa tenampak dadih..so beli laa buang 3..hihi..balik2 terus makan.. sok nyaaa hampa nak tau..mak mertua ku watt dadih kat umah..hihi, aku pe lagi makan lew..sedappp sgt.. dan2 laa mintak resepi kat mak.. mak saya sangat baek dan tak kedekut Ilmu... so dapat laa resepi nak wat dadihhh.. balik KL maka jadi lahhh DADIH HOmeMade mummy Iyyad... :)


skali wat sepul0h bekas..1 hari 3 bekas aku peqabihh..hihi sedapnya MasyaAllah..hihi :)
ni gambaq bila aku dah ngapp sikit... selamat menjamu selera...


senang jew nak wat dadih ni.. kene ada agar-agar kering sikit, susu tep0ng..( suka hati nak pakai jenama apa p0n) , gula.. aku tambah sikit bahan iaituuu fresh milk...lalala :)

Iyyad tak makan dadih sebab allergic susu lembu...jadi mummy & abah jew yang sebat...hehe :p

6 ulasan:

AinulYusop berkata...

wow! dah lame tak makan dadih! baca entri ni, terus teringat dekat dadih. huhuu. :)

Bayu Senja berkata...

Wahhh...dadih!!
feberet ni :)

nureeda berkata...

mmg sedap kann dadihh...hihi..jom2 kita pakat2 wat dadih.. sedapp wo0oo

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil berkata...

salam..

dadih ni sgt laa fevret ... dolu2 penah la wat dadih stail mcm ni..skrg ni dah ada dlm paket instant punye ... gune yg tu sajelah ... ;)

:: Cik Nur :: berkata...

singgah sini..

bace entry, terus rasa teringin nk mkn dadih...

Cik Nur selalu buat, tapi beli dadih yg segera...blik mask dengan air. cuma tmbah susu n gula je...

selalu beli perasa vanilla..mmg sedap..hehehe

nawal berkata...

sedap..boleh kongsi resipi?bleh add fb saya:Nawal Zaki Zaki..tq