Jumaat, 2 Disember 2011

Moktan di KL..



En3 kali ni nak cerita pasai minggu lepas..cerita dah lapok dah, tp aku baru nak cerita, xpa la kan, janji ada gak laa yg aku nak luahkann..hihi  Cuti Maalhijrah yg lepas.. 26,27 &28 Nov 2011..kami sekeluarga x pi mana pon, planning nak balik kg, ya la kann ramai yg keniqi..sepupu pon kawen gak..Igt dapat laa makan nasik  minyak dia..huwaaa….bkn setakat kenuqi dia ja…kawan2 aku yg xpksn,xsekolah, opismate hubby ku..semuaanya kami tak dapat hadirkan diri..ya la kan, jemputan kenuqi kawen ni mmg wajib di hadiri kecuali ada masalah yg x dpt nak elak..tp nak wat cam na..tugas hubby ku lg penting kan, aku sebagai is3 kene laa paham..huuhu.. dua hari hubby aku bz sungg0h..balik umah smp lewat malam, pagi2 dah menapak p opis..Cuma 28 hb tu ja la sempat kua jenjalan, p tempah kas0t comei utk ank hencem mummy..
Hari tu ada laa aku kua p pasar malam dkt taman melawati..jalan2 pe beli say0q..skali tepandang laa moktan, ya la kan, la bukan musim moktan, tp ada gak pokok moktan yg tesesat berbuah time2 ni..moktan kat kg aku x bebuah dah..dah abis musim laa katakan, dh Nampak m0ktan kat pasar malam, aku pon nak beli laa, skali p tny kat pakcik tu..hak mak aiii..mahai si0t.. sekil0 RM 6 hinggit..haiy0oo mahai nak mamp0ih..so x jadi beli lahh.. sbb mahai sgt kann..kebumi ja laa niat nak makan m0ktan kali ni.. pastuu ms nak p tempah kas0t Iyyad lalu laa jalan k0t kg baru, KL.. tenampak laa bdk2 juai m0ktan, ckp laa kat hubby eh, de org juai m0ktan laa..p laa beli..teringin nka makan nii..dia pon berenti laa car kat tepi jalan..dia p beli bukan maen lama aku tunggu..haishhhh, tp x pa laa sbb moktan punya pasai..hihi.. kat situ kann bdk2 amatur yg juai m0ktann..yg BEST sgt2… 3 KILO m0ktan RM5 ja… yeahhh..!!!  sgt2 murah dan x rugi aku tak beli kat pasar malam ri tu…hehe, bdk2 tu siap ckp masa depa d0k timbang m0ktan sesame seniri....ala lebih tak pe, bia je…bak kata hubby ku.. aku dengar je hubby ckp mcm tu..dlm hati tedetik..wahh bagus s0ngg0h laa bebudak nii.. juai m0ktan sambil beramal..sejuk ibu mengand0ng..hihi.. jom2 pakat2 p beli m0ktan murah..hihi..
~gambaQ moktan yg murah…



Tiada ulasan: